Heeft u van twee verschillende energieleveranciers een factuur ontvangen voor hetzelfde energieverbruik? Er zijn twee mogelijke oorzaken:
U kunt dit corrigeren door contact op te nemen met één van beide leveranciers.
Het kan ook voorkomen dat u geen voorschotfactuur of slotfactuur hebt ontvangen nadat u bent overgestapt van leverancier. Uw nieuwe energieleverancier heeft mogelijk nog geen of onvolledige meetgegevens van uw netbeheerder ontvangen. Ook is het mogelijk dat hij de leverancierswissel nog niet in orde heeft gebracht. Heeft u na 2 maanden nog steeds geen facturen ontvangen? Neem dan contact op met uw energieleverancier.
Wanneer u gaat overstappen naar een andere energieleverancier na het energie vergelijken, zegt uw nieuwe energieleverancier het contract bij uw oude energieleverancier op. Daarvoor hoeft u dus niets te doen. Wel wordt u gevraagd uw meterstanden door te geven. Let erop dat u dit op tijd doet om misverstanden te voorkomen. Deze zijn nodig voor het opmaken van de eindafrekening.
Keer terug naar de veelgestelde vragen of start met zoeken naar de goedkoopste energieleverancier.